středa 3. září 2014

Indonesia 3

...not take as much as you can
Přesunuli jsme se hluboko do vnitrozemí, do hor. Nepočítala jsem s tím, že tam bude taková zima a nebyla jsem vybavená, takže jsem mrzla. Naším cílem měl být východ slunce nad Bromem, přičemž se nám naskytl jedinečný pohled na scenérii čtyř sopek v oblasti Tengger. Za to nespaní to stálo! Ten den nás ale čekal ještě další velmi silný zážitek a tím byla cesta k vodopádu Madakalipura, která není jednoduchá, ale malebné údolí nás na konci odměnilo takovými vodními stěnami.
 
 Z hor jsme pokračovali k moři, poprvé od našeho příletu na ostrov. Bylo to 8. července, desátého dne pobytu.
Další velmi silný zážitek byl krátký trek k sopečné kaldeře Kawah Ijen se sirnými doly, odkud místní nosiči vynášejí naráz až 100 kg síry. Dalo by se hovořit skoro o otrocké práci, jejich mzda je minimální.
/důležitý poznatek: největší radost jim uděláte cigaretou!/
 Vstávali jsme v půl jedné, abychom mohli v kráteru pozorovat modrý plamen (video) a zůstali jsme tam až do rozednění. Každou chvíli se změnil směr větru a my jsme se ocitli v dusivém dýmu, proti kterému nás alespoň částečně chránila rouška přes nos a ústa, ale dráždilo to oči a stejně se moc dýchat nedalo + spousta lidí podléhala panice a chaoticky pobíhala kolem.
 Bye bye, Bali čeká!

3 komentáře :

  1. Nádherné fotky, hlavně ta druhá! :) Indonésie je opravdu nádhernou zemí a já se moc těším, až ji jednou taky prozkoumám :)

    OdpovědětVymazat
  2. Takové cestovatelské zážitky budou vzpomínky na do konce života:)
    krása:)

    OdpovědětVymazat
  3. To je taková nádhera! Díky, že jsi mi napsala na blog (mimochodem moc děkuju za krásný komentář) a já měla díky tomu čest, poznat ten tvůj! Miluju fotky a zážitky z cest!

    OdpovědětVymazat

Moc si vážím všech komentářů!