čtvrtek 28. srpna 2014

Indonesia 2

Live to give as much as you can...
Pátý den nás čekal výlet na úpatí stále aktivní sopky Merapi (což byl zážitek, vzhledem k tomu, že se Hohokovi a mně porouchal v půlce kopce skútr a museli jsme ho tlačit nahoru, haha). Odpoledne Borobudur - největší buddhistická stupa světa, tvořená šesti čtvercovými terasami s 504 sochami Buddhy a více než 2500 reliéfy, několik dalších méně významných chrámů a večer stínové divadlo wayang kulit.

Z Yogyakarty jsme se přesunuli do Surakarty. Prohlídli jsme si další sultánský kraton a strávili příjemné odpoledne v centru, na Pasar Klewer - vyhlášené tržnici s batikami. Několik hodin jsme jen tak courali po městě, ochutnávali, co nám místní nabízeli a pozorovali jejich způsob života. Všichni se mně ptají: "A co byl nejsilnější zážitek?" Vždycky si vzpomenu na tohle úžasné odpoledne, kdy jsem si tam připadala zcela pohlcena jejich světem, způsobem myšlením, kulturou a vším, kdy jsem konečně zapomněla na všechny povinnosti a starosti. Lidé ale chtějí slyšet: "Viděla jsem velrybu!", "Plaval jsem s delfíny!" nebo "Setkala jsem se v pralese s tygrem!" A když jim řeknu, že nedokážu vybrat konkrétní zážitek (rozumějte, nejvíc pro mě byla ta atmosféra), jsou zklamaní...
V den mých sedmnáctých narozenin jsme se zastavili na čajové plantáži a v Candi Sukuh - erotickém chrámu na úpatí sopky Gunung Lawu připomínající stavby Aztéků. Pěší několikahodinový výlet nádhernou přírodou k vodopádu Grogojan Sewu a do Sarangany, kde jsme měli zařízené ubytování. Při večeři mě čekalo překvapení v podobě maličkého dortu od Hohoka, který sice nijak nevynikal svým vzezřením ani chutí, ale bylo v něm tolik lásky a nadšení, že to byla jednoznačně "najlepsia tarta v tomhle svete", jak to tvůrce komentoval. Terima kasih, Hohok!♥


2 komentáře :

Moc si vážím všech komentářů!